Kurdistan videosu
Merkezi Bürüksel’de bulunan ve yasa dışı bölücü terör örgütü PKK’nın örgütünün kontrolünde bulunan Avrupa Kürt Dernekleri Federasyonu (Kon-Kurd) tarafından hazırlanan ‘Kürdistan’ın tarihi’ videosu, internet arama motoru Google’de yayınlamaya başlandı. Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Bölgesi’nin Kürdistan haritasında gösterildiği görüntülerde, Kürdistan’ın Osmanlı döneminde 2′ye, Lozan antlaşması ile 4′e bölündüğü belirtiliyor.
Kürtçe seslendirme yapılarak hazırlanan video, genelde Türkiye’den görüntülere yer verirken, Diyarbakır, Hasankeyf, Nemrut dağı ve Tunceli’den fotoğraflar ile başlıyor, daha sonra sözde Kürdistan haritası ekrana geliyor. Haritada, Doğu ve Güneydoğu ile İç Anadolu’nun bir kısmı ‘Kürdistan’ diye gösteriliyor.[via]
Etiketler: Google, Gündem, Harita, internet, internet arama motoru, Kurdistan, Politika, Tarih, Türkiye, Video
Bunu okuyanlar bunları da okudu;
Rastgele bir-iki yazı;
- Adsl ve telefonda sabit ücrete son verildi!
- Serhaaaa al gııı
- Teşekkürler...
- Müziklerin Youtubesi: imeem.com
- El emeği göz nuru msn ifadeleriniz
- İnternet hız rekoru kırıldı!
- Bana göre: Nedir bu mim?
- Sudan Köprü
- Çin depremi
- Verilmiş sadaka
- Üçü bir yerde :)
- UniHayat: üniversiteli sosyal network
- Nahnuyu solladık sıra ayyas da
- Muhafazakar illerimiz ve iki yüzlü cinsellik
- Sevemeyecek imkansız aşkıma


14 Ocak 2007, 15:34 tarihinde.
Bu üç kuruşluk bölücülerin videoları,resimleri ve sözde bayrak dedikleri paçavralara her yerde rastlıyoruz maalesef, hatta bunlara destek veren siyasilere de…
sizin blogunuzu yaklasık 3 aydır takip ediyorum seviyeLi ve Kaliteli bir blog. Lakin bu videoyu yayınlamış olmanıza üzüldüm. Belki yayınlarken bir milli bilinç uyandırma maksadında olabilirsiniz, tam aksi de olabilir ama su da var ki sitenizde bunu yayınlayarak propaganlarına siz de alet olmuş hatta destek vermiş oluyorsunuz…
Benim nacizane fikrimdir, aksini dusunenlere de saygı duyarım.
Iyi Çalışmalar
14 Ocak 2007, 18:18 tarihinde.
gene saçmalamışlar işte
14 Ocak 2007, 18:40 tarihinde.
aynen bencede saçmalık.. :@
14 Ocak 2007, 21:53 tarihinde.
@Ferhat
elçiye zeval olmaz ben gördüklerimi yazıyorum kendimce blogculuk görevimi yapıyorum fikirlerinize saygılıyım öyle düşünebilirsiniz ama burada destek veya milli bilinç uyandırma gibi bir şey yaptığımı sanmıyorum ben tayyip erdoğanmıyım
bayramda kurba olayım ayına yıldızına diye pankart hazırlayıp milliyetçi oyları toplamaya çalışan tabela şaklaban milliyetçisi değilim en azından sadece haberci bilirici görevimi yerine getiriyorum adamlar bu videoyu hazırlamışlar ve Türkiyenin en büyük haber sitelerinden birindede yayınlanmış hatta.
14 Ocak 2007, 23:42 tarihinde.
Hangi maksatla yayınlamış oldugunuzu elbette sizden iyi bilemem.Size herhangi bir ithamda bulunmak değil meramım.Tayyip beyin de oy için neler yapmış olduğunu çok iyi biliyorum. Vatanını milletini sevmek için herhangi birine ya da bir kuruma mensup olmak zorunlulugu da olmadıgını biliyorum.
Habercilik adına görevinizi yapmışsınız ama sizin içinizde olmadığı halde bir şekilde dolaylı olarak bunların yayılmasına alet oluyor. Birilerinin maksadını su yüzüne vurmak adına belki iyi bir iş de yapmış oluyorsunuz ama karışık kafalar için zor durum…
(Kesinlikle yanlış anlaşılmasın, amacım sizi yermek değil, aksine blogunuzu severek takip ediyorum.)
Teşekkürler.iyi çalışmalar
15 Ocak 2007, 23:31 tarihinde.
insanlara düşüncelerinden dolayı hakaret etme hakkını kimse kimseye vermez. internet özgürlük demek. Volkanı da demokratik tutumundan dolayı tebrik ettim.
16 Ocak 2007, 02:30 tarihinde.
Üc kurusluk beyinlere,
Atalarinizda, fazla degil 15 yil kadar önce aynen sizler gibi zirvaliyorlardi.Hatirlarsan Ferhat efendi(hatirlamak icin yasin müsaittir herhalde)Kürtler, böyüklerinizin derin ve de pek mühim arastimalarinda Kart-Kurt seslerinden türemis Türklerin bir dagli versiyonu olarak tanimlaniyorlardi. Simdilerde nasil oldu bilinmez Allahin hikmetimi ne, bu Kart-Kurt seslsrinden türeyen ve adlarina Kürt, Kürdistanliyim diyen bir halk peydah oldu, siz ot kafalilarin beyhude cabalarina ragmen de Bagimsizliklarina ramak kaldi. O günleri görmek icin, sizin gibi zavallilarin sag olmasi icin dua edecegim…
Yasar
16 Ocak 2007, 17:27 tarihinde.
Nasir adlı cok bilmiş(!) yazara:
İki tane yorum yapmıştım ve bu yorumların hiçbirinde ne kimseye ihtamda bulundum ne hakaret ettim ne de Kürtler için herhangi birşey yazdım. Benim derdim kendini Dış mihraklara kullandıran, beyni yıkanmış ve Kurdistan diye diye bu ülkeyi bölmeye çalışanlarlaydı. Sizin buradaki yaranız neydi bilemiyorum ama gocunduğunuza göre vardır bir yaranız.Bu bayrak altında adam gibi yaşayabilen her kim olursa olsun -kökeni ne olusa olsun- herkese saygım sonsuzdur ve benim için değerlidir. Ben ne kimseye antropolog edasında soy belirledim, ne kimsenin nereden geldiğine dair bir cümle yazmadım burada. Su an diyarbakırdayım ve senin o soykütüğü çıkardığın kürtlerle de çok iyi geçiniyorum. Senin benim hakkımda hiçbir şey bilmeden edindiğin önyargıları da nereden buldugun, atalarımı tanıyıp tanımadıgına da artık bişey demiyorum. Allah ıslah etsin seni.
Hakaret etmek istemezdim ama hiç haketmediğim halde bana bunca lafı diyebilen, herseye at gözlükleriyle bakan bağnazlara daha fazla sessiz kalamam.
(Polemik için blog sakinlerinden özür dilerim ama benim yorumumun bu kadar çarpıtalacaını tahmin bile edememiştim. )
Esen KaLın!
18 Ocak 2007, 17:59 tarihinde.
sayın volkan bey cok guzel bi site hoscakalın
19 Ocak 2007, 00:33 tarihinde.
selam arkadaşım size bir kaç kez övgü dolu sözler yazdım yinede yazarım yazacağımda amaaaaa bu videoyu koymanız bana göre çok yanlış.hoşcaklaın….
21 Ocak 2007, 21:34 tarihinde.
benserda.ben kürdüm .türkiyedeki milliyetçi akımdan nasıbimi aldım.artık şunu söylüyorum.ne mutlu kürdüm diyene!!!!1.hrant dink’in öldürülüşünden sonra ne mutlu ermeniyim dedim!!.ordunun bu cinayeti yaptığına eminim.özel harekat dairesindedir katil.benim dedem 1996 da öldürüldü .tetikçileri dışarda .çünkü katileri devlet kendi himayesinde koruyor.musa anteri öldüren katilde dışarda ve türkiye onu tutuklamıyor.türkiye koruyor…..ve buyüzdden ben kürdistanı istiyorum.artık canıma takdedi .türkler biz kendi kimliğimize toz kondurmayızz diyor.kürdün bağimsızlık isteğini terörizimle nitelendiriyor.ben kürdistanı istiyorum.türklere nede başka toplumlara uşaklık edemem.biji kürdistan!!!!1
25 Ocak 2007, 00:06 tarihinde.
asla saygısızlık yapmam ama serdanın yorumunu okudum cok sacma,haksızca..neyın bağımsızlıgı bu neyi savunuyosun .teröristleri mi ?burası bızım ve Türkiyeyi sevenlerin ulkesı .. o zaman baska ulkelerdekı azınlıklar,ırklar cıksın terör estirsin buna da bağımsızlıkları için çarpışıyolar diyelim….ayrıca sen ve senın gıbılerı burda zorla tutan yok ..kuzey ırak arahatlıkla gıdebılırsınızzzz.
28 Ocak 2007, 17:13 tarihinde.
cok güzel olmus
28 Ocak 2007, 17:22 tarihinde.
bır ınsan eğer dılını inkar edıyorsa o ınsan daıma tutsak bır hayat yasama mecburdur onum ıcın ben sahsen bu bunu cok beğendım cunku bızı dünyaya tanıtılar bızı terorıst dıye tanıtan arkaaslarıda ensef kınıyorum cunku bız cocuklarımız ıcın bır tarıh yaratacığiz
29 Ocak 2007, 02:04 tarihinde.
hem bu vatanın ekmegini yiyip hemde böyle destekliyenler kimse sizi zorla tutmuyor bizler adını koyduk YA SEV YADA TERKET içten içe hainlik asla kimsenin yanına kalmaz elbet bir gün herkes ölümü tadacaktır vatan kutsaldır sizler ancak kendinizi kandırın haritalarınızla.
18 Mart 2007, 12:13 tarihinde.
selam arkadaşlar Ben anamdan doğdum kalede bayrağımı gördüm. Ölünceye kadar da göreceğim. Biz bütün Türkler böyleyiz. Onu görmemek için ya kör olmak ya da ölmek lazım. Kör değilim. O halde onu görmezsem öldüm demektir. Hem bilir misiniz, bayrak için ölmek bizde şehit olmaktır ve en büyük şereftir. Yalnız ben değil, küçük-büyük, kadın-erkek bütün Kahramanmaraşlı Türkler, her Cuma sabahı uyanınca ilk önce kaleye bakar, bayrağımızı görürüz. Yaşadığımızı anlar ve Allah’ a şükrederiz. Sen bizi topla tüfekle susturacağını sanma. Bir gün senin silahlarınla karşılaşacak olursak, biz çoluk çocuğumuza top tüfek sesi duyurmayız. Önce onları biz öldürürüz, sonra evlerimizi ateşe veririz. Arkamızda bekleyenimiz, ağlayanımız kalmadıktan ve şehir kül olduktan sonra da karşına çıkarız. O zaman istersen bütün dünyanın silahlarını getir, bizi ölümden korkutamazsın.?
22 Mart 2007, 14:52 tarihinde.
Bunları adam yerine mi koyuyorsunuz. Bırakın hayal kurmaya devam etsinler Nerde kimlikleri nerde meclisleri nerde para birimleri. BURASI TÜRKİYE
Teröristi öven tezahurat yapan insanda teröristtir öldürülmelidir…
22 Mart 2007, 20:28 tarihinde.
Sız bu vatanın her nımetınden faydalanacaksınız kadın kız kundaktakı cocuklara vede 30.000 sehıtımızle haınce arkadan vuracaksın sonra cıkıp ınsan hakları ozgurluk dıyeceksın vatana ortak olacaksın oldurmekle olacaksa bu vatan evlatları bır gun bunun hesabını soracaktır.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE kahrolsun hainler.
22 Mart 2007, 22:18 tarihinde.
şerefsizler yıllarca karnınızı doyurduk hainler şerefsizler
22 Mart 2007, 22:42 tarihinde.
kürtlerin hepsi değil ama bölücü anlayışında olan hain şerefsiz kansızlar sizin bırakın vatanı yatacak yeriniz yok inançsız bir avuç pisliksiniz, bu vatanı asla bölemeyeceksiniz bizler osmanlı torunları ve Atatürkün bıraktığı emaneti sonsuza kadar muhafaza edecğiz, çanakkale destanı size bir örnektir siz kimi vatanından kovup yerleşeceksiniz be, kanımın son damlasına kadar çarpışırım sizinle, nice şehitler verdik bu vatan için sizin gibi korkarak savaşmadık biz aslanlar gibi savaştık,vızzzz gelirsiniz
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
23 Mart 2007, 00:47 tarihinde.
körler bir yan komşunuza bakın
23 Mart 2007, 08:52 tarihinde.
Korkuyla parçalanmak… ( Ahmet ALTAN – gazetem.net )
Türkiye bitmez tükenmez korku krizleri geçiriyor.
Biz, o kadar uzun zamandır bu krizlerle yaşıyoruz ki artık bunları “normal? sanmaya başladık, nasıl tuhaf bir haleti ruhiye içinde yaşadığımızı anlayabilmek için başka ülkelere gitmemiz, oradaki insanların doğal davranışlarını görmemiz ve insanlardan yayılan o özgürlük havasını solumamız gerekiyor.
Bu ülke neden böyle bir hastalığa tutuldu?
Neden bütün dünyanın ona düşman olduğuna ve onu “bölmek? istediğine inanıyor?
Türkiye Cumhuriyeti kurulduğundan beri hiç bölünmediğine göre bu hastalığın başlangıç noktasını Osmanlı’da aramamız gerektiğini anlıyoruz.
Osmanlı’nın işgal ettiği toprakların tümü “asıl sahipleri? tarafından geri alındı.
Yunanlılar Yunanistan’ı, Bulgarlar Bulgaristan’ı, Sırplar Sırbistan’ı, Macarlar Macaristan’ı, Araplar Arabistan’ı Osmanlı’nın elinden kopardı.
İmparatorluğun parçalanması dediğimiz şey aslında toprakların gerçek sahiplerine geri dönmesiydi.
Silahla aldığımız yerleri silahla koruyamadık.
Zaten bu mümkün değildi.
Tarih boyunca bunu kimse yapamadı.
Romalılar da, İspanyollar da, Portekizliler de, İngilizler de, Hollandalılar da, Fransızlar da silahla aldıkları toprakları sonunda sahiplerine iade ettiler.
İngiltere ve İspanya dışında kimsenin pek sorunu kalmadı.
İspanya’nın “Bask? bölgesi, İngiltere’nin de “İrlanda? ile yani “isimleri? yabancı olan bölgeleriyle dertleri vardı, bunları önce silahla çözmeye çalıştılar, olmayınca barışçı bir yol buldular.
Biz niye parçalanmaktan korkuyoruz peki?
Bu korkunun kaynağı ne?
Bizim, “Kuzey Irak? ya da “Güneydoğu? gibi coğrafi terimlerle andığımız bölgenin gerçek adının Osmanlı’da “Kürdistan? olması belki.
Değil Güneydoğu’ya, bize ait olmayan Kuzey Irak’a bile “Kürdistan? denmesine tahammül edemiyoruz.
Bir başka ülkenin dışişleri bakanı, bir başka ülkenin topraklarından “Kürdistan? diye söz etse tepki gösteriyoruz.
Tepki göstermek sonucu değiştirmiyor, o bölgenin adı Kürdistan.
Çünkü orada Kürtler yaşıyor.
Sanırım, toplum ve devlet, “bilinçaltında? oranın “başkalarına? ait olduğuna inandığı için o bölgenin de ayrılacağından endişe ediyor.
Bu endişe o boyutta ki, bütün hayatını Türkiye’nin yasaklarla yaşayan bir ülke olmasına adamış bir darbeci bile “eyalet? düzeninden söz etse onu “bölücülükle? suçlayabiliyoruz.
Eyalet düzenine geçersek Kürtler ayrılacak bize göre.
Devletler, binlerce yıllık alışkanlıklarıyla toprak kaybetmek istemezler, bunu biliyoruz.
Ama hiçbir devletin kendisine ait olmayan toprağı silahla elinde tutamadığını da biliyoruz.
Bunu bilmemize rağmen sürekli olarak silahla, baskıyla, yasakla Kürtleri Türkiye’nin parçası olarak tutmaya çalışıyoruz.
Neredeyse bütün varlığımızı, bütün enerjimizi, dünyayla ilişkilerimizi “Kürtler Türkiye’den ayrılacak? endişesi üzerine inşa ediyoruz.
Bu endişe, Türkiye’ye para, zaman, enerji kaybettiriyor.
Kürtler de Türkler de özgürlüklerinden oluyor.
Sürekli bir gerginlik yaşıyoruz.
Mutsuzluk hayatın her yanına nüfuz ediyor..
Bu “ayrılma? korkusu Türkiye’yle dünyayla arasına giriyor, içerde adil bir hayatı bu korku yüzünden yaratamıyoruz, bu korku yüzünden hukuku zedeliyoruz, bu korku yüzünden devlet kendi yasalarını çiğniyor.
Bu korku bizi mahvediyor.
Bana sorarsanız, “ayrılmanın? yaratacağı herhangi bir kayıp varsa, ondan çok daha fazlasını “ayrılma korkusu? nedeniyle kaybediyoruz.
Bu konuyu da bir türlü açıkça, akıl ve mantık ölçüleri içinde konuşamıyoruz.
Bir toplum, bu çağda böylesine büyük bir korkuyla yaşayamaz.
Bu korkunun bedelini de dünyanın en zengin toplumu bile ödeyemez.
Gerçeğe gözlerimizi yummak yerine artık sorunumuzu açıkça konuşmak daha iyi olacak sanıyorum.
Türkiye, Kürtlerin bu devletin ve toplumun parçası olarak kalmasını istiyorsa, bu ülkede Kürtlerle Türklerin aynı haklara sahip olmasını sağlaması, Kürtlerin kendini ikinci sınıf vatandaş gibi görmesini engellemesi gerekiyor.
Baskıyı, yasağı ortadan kaldırmalıyız.
Türkiye bütün vatandaşlarına aynı hakları verirse, bu ülkedeki Türkler bilinçaltlarında “biz ülkenin asıl sahibiyiz, bizden başka herkes bizim kölemizdir? inancını bilincine çıkarıp bu inancın tuhaflığını anlarsa bu sorun çözülür.
Korku, korkulan şeyin gerçekleşmesinden daha büyük bedel ödetiyor Türkiye’ye.
En ucuzundan “hainlik? suçlamalarıyla, bunu görmeyi, bunu tartışmayı engellemek toplumun lehine olmuyor.
Herkesin susmasını istiyoruz.
Susmak gerçeği değiştirmeye yetmiyor.
İnsanlar ölüyor, yasaklarla bütün ülke hapishaneye dönüyor.
Korku, karanlık bir kabus gibi üzerimize çöküyor.
Bölünme korkusuyla, bölünmenin yaratacağını sandığımız zarardan daha büyük bir zarar yaratıyoruz.
Artık yeter bence.
Her şeyi açıkça konuşalım.
Korkularımız yüzünden işler öyle sarpa sardı ki Evren bile “acaba federasyon mu yapsak? demek zorunda kalıp “hainlikle? damgalandı.
Korku, korkulandan daha çok zarar verdi bize.
Simdi korkudan kurtulmanın zamanı.
Bunun, en azından benim bilebildiğim, tek yolu da konuşmak.
Ülkenin geleceğini konuşmanın “ihanet? sayılmayacağını anlamak.
Susmak bizi karanlığa itiyor.
Bölünmeyelim derken gerçeklerin atında ezilerek paramparça olacağız.
Sokağa çıkılamayan şehirler, patlayan suçlar, devlet içinde üste itaatsizlikler, hukuksuzluklarla o korkunç parçalanma da zaten kendini göstermeye başladı.
Bunu istememe hakkına sahibiz.
Ve istememeliyiz.
5 Mart 2007, Pazartesi Kaynak : http://www.gazetem.net/aaltanyazi.asp?yaziid=282
23 Mart 2007, 11:02 tarihinde.
Kusura bakmayın ey ahali!
Bu topraklar üç beş çapulcuya bırakılacak kadar önemsiz değil. Her zaman gördüğümüz gibi yine abesle iştigal etmişler. Böyle bir planı uygulamak isteyenler neyle karşılaşacağını çok iyi bilirler. Ama sadece o bölge insanı için üzülüyorum. Birileri onlar adına birşeyler yapmışlar, oradaki vatandaşlarda zan altında kalıyorlar. Bu videoyu hazırlayan tam bir şaşkın. Başka bir izahı yok. Türkiye toprakları doğusuyla batısıyla kuzeyiyle güneyiyle her karışı türk toprağıdır ve ebediyen TÜRK kalacaktır. Yazık acz içinde olan yaratıklara….
23 Mart 2007, 13:37 tarihinde.
Irak’ın kuzeyinde bir Kürdistan. Oh ne hoş. Coniler Irak’tan sıvışmaya başladı bile. ?ubat/2007′de 11.000 asker çekti. Kalan askerlerini sağ olarak
olarak çekebilmek için 25.000 asker takvisi maskesi kullanıyor.
Kuzey Irak’taki Kürt Kardeşlerimiz İsrail Siyonistlerine emanet olacak. Uşaklığa devam yani. Kelin merhemi olsa kendi başına çalar. Peki Katil İsrail eşkiyası kendisi güvendemi acaba.
Peki bizim Genel Kurmay ve AKP hükümeti ne der bu işe. Tabii onlar da Amerika’yla kapalı kapılar arkasında pazarlıkta. Neyin pazarlığını yapıyorlar bilmiyoruz. At pazarlığı mı, koltuk pazarlığımı olduğu bize meçhul.
Görünen köy kılavuz istemez Ortadoğu coğrafyası ve de dünya hemen bu yıl içinde başlayacak cehennem gibi bir savaşa hazır olsun.
Tüekiyeli herkes yiyecek içicek, odun kömür, ilaç gibi zaruri şeyleri stok etmesi lazım.
Yarın öbür gün bir bakmışsınız ne elektrik var, ne doğazlgaz, ne akaryakıt.
Hatta ekmek yapmak için Un ve Tuz bulursak Allah’a şükredelim.
Bu benim görüşüm. Bir veya bir kaç yıl sonrasını görenler de aynı fikirdeler. Umarım ben yanılmış olurum, benim gibi düşünenler yanılmış olurlar. Yanılgımızdan zararımız olmaz. Lakin düşündüğümüz doğrusu çıkarsa hazırlıksız yakalandığımız için vay halimize….
Allah sonumuzu hayreyler inşallah.
23 Mart 2007, 14:23 tarihinde.
türk kürt kardeştir türkiyedeki kürt kardeşlerimizin yüzde 80 buna inanıyor geri kalan zaten normal her toplumda muhalefet olur türkiyenin bölunmesini istemeyen kürt kardeşlerimiz belki türklerden daha çok
23 Mart 2007, 15:12 tarihinde.
bu videyu yapanın ta aq madem internet özgurluk demek herkes istediğini yazıyor kurdistan kuranında onu savunuanında ölusunu,dirisin,gelmişini,gecmişini eşiktekini beşiktekini anlayan nasıl anlarsa öle anlarsınız he kardeşş benim arkadanda yok seviyesiz konuşma felan yazan olursa onunda t.a k ok bunlar bunları hakediyor neyin tarışmasını yapıyosunuz ki türkün türkten başka dostu yoktur
23 Mart 2007, 16:45 tarihinde.
BESLE KARGAYI OYSUN GÖZÜNÜ ATALARIMIZ NEDE GÜZEL DEMİ?LER SANKİ BU ?EREFSİZLER İÇİN SÖYLEMİ?LER..
BİZİM ÇAPULCAYA BIRAKACAK BİR AVUÇ TOPRAzIMIZ YOK HER?EY VATAN İÇİN …..
23 Mart 2007, 17:00 tarihinde.
onlar eskiyi tekrar yapmak istiyolar ama asla diyarbakır kürdistanın başkenti güneydoguda kürdistan olmuycak….bunu iyice bellseler iyi olur.
23 Mart 2007, 22:13 tarihinde.
Bu hapmaya calıstıkları her ne ıse ıcten ıce zarar vermeye calıstıkları acıkcası bellı oluyor.
Bız turklere ne yapmaya calısırlarsa bırakın calısınlar gun gelecek ve buyuk bır savas kopacak AMA bu bu savavasta da vatanı ıcın olmeye her zaman hızır olacaktır TURK MILLETI.
mılattan once bılın meyen bır zaman ortaya cıkan TURK MILLETI cok savas gormus ve bu savasların hepsın de vatanının askına buyuk kahraman lıklar gostermıstır VE HERKEZ BULE BILSIN KI BU KAHRAMANLIKLAR HIC BIR ZAMAN BITMEYECEKTIR.
BUYUK ONDER ATATURK’un dedıgı gıbı turk gencı vatanının alın masına engel olacaktır
23 Mart 2007, 22:21 tarihinde.
eher bu tur propagandalar yayı lanmaya devem ederse AVRUPA devletlerı (ABD dahıl) hıc nır zaman adam olama yacak lardır
ADAM olmaları ıcın su ornegı vereyım
ATATURK’un onu ne YUNAN bayragını sermısler ATATURK gorunce yerde bayragı kaldırın onu hemen yerden bu bır ulusa AİTTİR dıye cavap ver mıstır
savas ettıgın dusanına bıle bu derecede SAYGI gosteren bır MILLETE buyuk bır SAYGISIZlık tır bunlar
23 Mart 2007, 23:24 tarihinde.
bunlar ne istiyor kim kimden farklı onlar biziz biz onlar hepimiz biriz bu ayrım niyeeee
26 Mart 2007, 14:24 tarihinde.
bu siteyi açtğınız için çok çok tşk ler ben kürt türk birlığınde yanayım ama kürtlere bazı haklar verilmelidır
26 Mart 2007, 14:28 tarihinde.
ben kardeşlikten yanayım yanlız kürt kardeşlerimıze bazı haklar verilmelidır onlarda türkiye nın vatandaşıdır bunlar göz önünde bulundurmalıdır tşkler
27 Mart 2007, 17:07 tarihinde.
Merhaba….
Yukarıda yapılan yorumların hemen hepsini okudum…Ancak ne yazıkki hiçbirisinede bir anlam veremedim.Ben Anadolu dediğimiz coğrafyanın iç kesimlerinde hertarafı kurak bozkırlarla çevrili,milli gelirden en az payı alan,hatta milli hizmetlerdende en az payı alan,türk,kürt,laz,çerkez vb.etnik grupların bir arada hayat mücadelesi verdiği bir bölgenin insanıyım.Eminimki bu ülkenin hemen her bölgesinde benim doğup büyüdüğüm yerlere benzeyen birçok köy kasaba vardır.Su soru hiç aklınıza geliyormu,neden bu insanlar illegal bir örgüt kurupta dağlara çıkmıyor,bırakın dağlara çıkmalarını bu insanlar hastanedeki bir hasta bakıcıya bile “BEYİM”diye elini önünde birleştirerek hitap ediyor.Bir asker yani bir er köye geldiğinde yediden yetmişine ayağa kalkıp ona yer gösteriyor,devlet erkanından bir zat gelip herhangi bir istekleri olup olmadığını sorduğunda “ALLAH DEVLETE MİLLETE ZEVAL VERMESİN”cevabını veriyorlar,Ayyıldızlı Bayrağıma sarılı bir tabut geldiğinde anası,babası, kardeşi, karısı ,çocuğu hep bir ağızdan neden yalnızca”VATAN SAzOLSUN”diyor.Bunları hiç düşündünüzmü acaba bu yorumları yaparken,veya bu sayfayı düzenleyen kişi yada kişiler bunları siz hiç düşündünüzmü,ben acizane fikrimi söylüyorum,bu sayfayı düzenleyenler ve bu sayfaya ait yorum bırakan bazı yorumcular siz benim gözümde ancak Ulu Önderin Gençliğe Hitabesinde söylediği gibi”dahili ve harici bedhahlarsınız”.Hepiniz iyi yada kötü bu ülkenin ekmeğini yediniz suyunu içtiniz,havasını teneffüs ettiniz,okullarında eğitim aldınız,kiracı yada ev sahibi olarak barındınız,daha ne istiyorsunuz bu ülkeden,bir adım komşumuz Irak’a bir bakın ibret alın,ülke yönetmek,ülke savunmak,ülkeyi sevmek,bilgisayar başında ahkam kesmeye benzemez.Hiç kimse unutmasın ki,bu ülkenin ekmeğini yiyen,bu ülkeye ihanet ederse ekmek yediği yerden geri çıkartılır.Herkes edebiyle otursun oturduğu yerde…NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE………!!!!!!!!!!!!!!!
01 Nisan 2007, 15:47 tarihinde.
ya arkadaşım siz neden yayınlıyorsunuzki bunları adamları desteklediğinizin farkında bile değilsiniz
lütfen kaldırın ve şu şerefsizlerle ilgili onların işine gelecek yayınlardan kaçının
01 Nisan 2007, 20:43 tarihinde.
aslında ABD nin beslediği amerikan uşağı kürtler!! belki bu ülkeye bir daha adıyla sanıyla atamız ATATÜRK gelmez ama unutmayın ki biz ATATÜRK gen
çleri OSMANLI torunlarıyız!!! keşke TÜRK olup TÜRK olma gururunu tatsaydınız!! Bizim bu haklı gururu tatmamızı kimse engelleyemez! bu vatanda yediğiniz içtiğiniz ATATÜRK resmi ve TÜRK BAYRAzI altıda eğitim aldığınız okulunuz size haram olsun yaa!! 26 yaşındayım ismim asu.bu ülkeyi bölmek isteyenleri gözünü kırpmadan öldürücek kadar cesur bir kadınım eee ne de olsa NENE HATUN torunuyuz. KORKUN BİZDEN ?EREFSİZLER!! NE MUTLUUUU TÜRKÜÜÜM DİYENEEEE!!!
06 Nisan 2007, 12:02 tarihinde.
NE MUTLU TURKUM DIYENE.
06 Nisan 2007, 15:01 tarihinde.
kürt milleti bazı kendini bilmezlerin sayesinde iyice dolduruşa geldi ve kendi aklıllarını kullanmadıkları için başka devletin yönlendirmelerine muhtaç olduğunu da herkese kanıtladılar. siz hangi toprakta hangi hakkı almayı iddia ediyorsunuz!!bugüne kadar atalarınızıda sizide biz besledik neyin davasını güdüyorsunuz !! yediği kaba pisliyen nankör insanlar kürdistanmış pehh siz onu rüyanızda bile zor görürken gerçeğin itopyalarıyla avutun kendinizi.bu vatanın her milim karesinde şehitlerimizn kanı canı var eğerki bizde onların ,o aziz ruhların evlatlarıysak sizin gibi çapulculara meydan bırakmayız .siz dewam edin başkalarının aklıyla hareket etmeye faturası size kesilcek herşeyin ahmak insanlar!!! acınacak halinizi bi kenara bırakıp bide kürdistan diyosunuz cidden aklısızsınız bunuda szden başka herkes biliyor zaten!!
06 Nisan 2007, 23:01 tarihinde.
serdamısın nesin kürtlüğünle övünen mendebur türklerin uşağı olmam diyorsun allah bilir hangi devlet dairesinde çalışıyorsunda benim ödediğim vergilerle maaş alıyorsun türkiyeyi ve türkleri beğenmiyorsan defol git barzani BABANIN YANINA anladınmı defoolll
08 Nisan 2007, 12:29 tarihinde.
bu ülkede yaşayan ve hainlik eden bir çok insan var. elekrik kaçak kullanılır, yeişl kart ile verilen hizmetten yararlanmak için bir çok sahtekarlık yapılır. memur olarak devlet dairesinde çalışır vedevlete millete düşmanlık eder. okuduğu okulun camını kappısını kırar içine pisler yaşadığı şehirlerde kapkaç hırsızlık zorbalık ne ararsanız hhepsi vardır. bunlar yetmezmiş gibi birde asker sivil insanları ödürürsünüz.. sonrada biz kürdüz devlet kuracağızve özgürleşeceğiz dersiniz. ohalde devam edin …..
08 Nisan 2007, 12:48 tarihinde.
Bu ülkede yaşayan ve hainlik eden bir çok insan var. Elektrik kaçak kullanılır, yeşil kart ile verilen hizmetten yararlanmak için bir çok sahtekarlık yapılır. Memur olarak devlet dairesinde çalışır ve devlete millete düşmanlık eder. Okuduğu okulun camını kapısını kırar içine pisler yaşadığı şehirlerde kapkaç hırsızlık zorbalık ne ararsanız hepsi vardır. Bunlar yetmezmiş gibi birde asker sivil insanları ödürürsünüz.. Sonrada biz kürdüz devlet kuracağız ve özgürleşeceğiz dersiniz. o halde devam edin …..
08 Nisan 2007, 15:10 tarihinde.
s.a arkadaşlar üncelikle şunu belirtmek istiyorum . benim de annem kürt amakimse bana bu vatanı sevmiyorsun yada sen kürtsün okuyamazsın seçme ve seçilemez sin demiyor .Arkadaşlar herkesin görüş ve düşüncelerine saygım sonsuz ama şunu bilinki biz kürdüyle lazıyla türkmeniyle alevisiyle sunnisiyle TÜRKİYE YİZ bunu bilin kimsenin kışkırtmalarına gelmeyin neyiniz eksik acaba yapmayın bu topraklarda yaşayan herkesin aynı haklarının olduğunu unutmayın Derdinizne sizin kürdistan mı tamam bir an için öğle düşünelim peki ne yapa bilirsiniz ne yapacaksınız nasıl birdevlet kürdistan mı yoksa amerika mı bakın asırlardır iç içe yaşadık aynı cephede kanımız aktı dedelerimiz bu vatan bölünmesin diye bir çok savaşa girdi .şimdi iki kişi çıkmış ben kürdistanı kuracağım diyor kim buna inanır söyleyin bakalım sizin savunduğunuz kişiler amerikada orda burda sefa sürsün sizde dağlarda sürünün kim için ne için ben şunu söyleyeyim ki bakın ben de kürtüm ama BEN BU DİN İÇİN BU VATAN İÇİN BU BAYRAK İÇİN ÖLÜRÜM . kimsenin oyununa gelmeyin diyorum .saygılar
08 Nisan 2007, 15:14 tarihinde.
arkadaşlar kimse bütün kürtleri aynı kefeye koymasın lütfen bunların istediğide bu ASU kardeşim bende kürt üm ama BEN BU VATAN BU BAYRAK VE BU DİN İÇİN ÖLÜRÜM ayrılamam ben yapmayın üç beş çapulcu için bütün halkı aynı sanmayın ben biliyorum ki yaşadığım yerden burdaki kürtler hayatından memnun kimsenin bu vatana ihanet etmesi beklenemez saYGILARLA
08 Nisan 2007, 17:25 tarihinde.
la bu hain şerefsizler ekmek yediği kaba gene tükürmüşler bunlar soysuz arkadaşlar soysuz ama bu şerefsizlerinde sonu gelecektir elbet bir gün şunu bilsinlerki bir avuç topramızda gözü olanın sülalsinin gözünü oyarız
08 Nisan 2007, 20:41 tarihinde.
yorumlar çok saçma eleştiri yaparken dikkat edin bu ülkede kürtlerde var ve herkes gibi haklara sahipler
09 Nisan 2007, 00:55 tarihinde.
demokratik bir ülkede yaşıyoruz bu ülkede bulunan her bireyin eşit haklara sahip olduğu seçme ve seçilme hakkında sahip olduğu bir ülke demek oluyor, kimse etnik ayrımcılık yapmamalı bence bu ülkede Türküm diyen insanlar hepimiz kardeşiz ama ben lazım ben çerkezim ben kürdüm diye ayrılmak isteyenler olabiliyor.
Her zaman dile getiririm her yerde göğsümü kabartararak söylerim bu yurt Türk yurdudur ve ilel ebed biz Türk gençleri olduğu müddetçe öyle kalacaktır, bu vatana alimallah hiç bir şey olmaz bizler oldukça.
09 Nisan 2007, 10:40 tarihinde.
Wolkanca sen bu videoyu yayınlamakla habercilik yaptım diyosun öylemi bu habermi şimdi bu haber dediğin şey yenimi türedi senmi yeni farkettin bu tür yayınları sitende kullanmak sadece tüm kürtleri kürdistan için hararetle ateşliyor başka bişey değil birde şu işte bütün kürtler aynı değil şapşallığına bir çift söz edeyim bugün hangi kürt ün evine girerseniz girin uydu alıcısının ilk 4 kanalı rojtv-rojhalet-kürdistantv-mezopatamya tv’dir.bu kanallar kürtçe şarkı çalınıp söylenen kanallar değil arkadaşlar güneydoğuda askerimizin geberttiği pis leşleri şehit diye gösteren şerefsiz belediye başkanının bunlar için yaptırdığı şehitlikten canlı yayın yapan kanallar onun için nerde kürt varsa arkadaşım gözünün yaşına bakmayın TÜRK diyen herkez için geçerlidir bu bencesi kanımcası yok TÜRK üm diyen bunu böyle yapmalı.Su ahmet altan zavallısına gelince düşmanının bile adili olur savaşta yunanlılar bizim düşmanımızdı diğerleride girdik gögüs gögüse kim ne koparabildiyse öbüründen aldı gitti şimdi soğuk savaş türlü dümenler dönüyor tabiki bu oyunlarda kullanılan oyuncaklardan biride tohumu bozuk kürtler lan kürt denen soysuz insanlar onurlu bi düşman olun çok istediğiniz topraklara gidin kuzey ırak mıdır her ne haltsa ordan gelin buluşalım ortada kim kimi kırarsa alsın toprakları onurlu düşman bile olamayacak kadar şerefsiz insanlarsınız bulduğunuz bu internet platformlarında atıp tutmaya benzemez lan çeliğin soğukluğu sizin hepinizin sonu arifeyi görüp bayramı görememek olacak arifeye geldiniz bayramı TÜRK ler yapacak…ALLAH’a emanet olsun tüm TÜRK halkları CCC
09 Nisan 2007, 16:03 tarihinde.
Bende kürt kökenli bir insanım ama dün ki 6 şehidin hesabını kim verecek unutmuyalımki Allah bunun hesabını soracak bir cana kıyan bütün insanlığı öldürmüş düstüruyla kınıyorun haksız bir dava yürüme bunuda unutmuyalım…
09 Nisan 2007, 23:56 tarihinde.
Bırakın kursunlar kürdisranı,kursunlarda,israil,ingiltere ve amerikanın,uşağı olarak yüzyıllardır kardeşlik içinde yaşayan bu coğrafyanın insanlarının üstüne salsınlar.Savaşçı ve rezil bir ırka dönüşsünler.Hangi aklı yerinde bir kürt ister ki böyle bi şeyi?Bu devleti size o dinsizler hediye edecek ve rahat mesut barış içinde yaşayacaksınız!pkk diyolar!kim bunlar?kürtler mi?bel ki onlar ama bence cahil ne için ateş ettiğini bilmeyen koyun sürüsü.Türkiye kürtleri!sözüm size;bu topraklara hep beraber sahip çıktık,başkalarının sizi gütmesine izin vermeyin,bu topraklar sizinde vatanınız,bu vatan öyleki onu seveni korur bağrına basar,bi düşünün bu ülke bölündüğünde ve sizde sözde vatanınızda böyle refah olabilceniz mi?hayır,din kardeşinize,arkadaşınıza,komşunuza ateş etmek zorun da bırakılacaksınız!neden mi;çünkü coniler bu bölgede ki menfaatlerini kazanmak için sizleri kullanacak,kendileri yapamaz mı derseniz,neden kendi evladı ölsün ki siz varken?bu şeki,lde yok olup gidiceksiniz…bence bu terörü desteklerken 3 kez daha düşünün sadece kendiniz için,geçmişiniz,bu gününüz,ve çocuklarınız için.
illaki bir kürt devletimiz olsun istiyorsanız bunu zaten binbir parçaya bölünmüş paylaşılmaş olan IRAKta yapın,ve dilerseniz memleketinize gidin ama göreceksiniz ki size ve çocuklarınıza en iyi hayatı bu vatan verecektir.Lütfen at gözlüklerini çıkarın ve etrafa bi bakın neler dönüyo…
TÜRKİYE BİR IRKLAR HARMANIDIR KARDE?TİR BU KARDE?Lİzİ BOZANLAR ALLAHIN ?EFAATİNDEN UZAK OLSUN…
10 Nisan 2007, 13:00 tarihinde.
orada kürt halkını asagılayan serefsizler bagimsız kürdistan kurulunca görürsünüz sizler amerikanın cakallıgına devam edin tek yol devrim ve sosyalizmde. bu ülkeyi kürtler ve türkler beraber kurtardı tarih kitaplarında neden bu söylenmiyor yıllardır kendini kürt olarak tanımlayan insanlar gözaltında kaybedildi yurtlarından sürgün edildi insanlar öldürüldü
10 Nisan 2007, 13:08 tarihinde.
ben kürdüm bu ülke icin zamanında savastık simdi ise ben kürdüm desem bana dava acarlar milliyetciler bunu kabullenemiyor ya sev ya terket mantıgı bu ülkeyi felakete sürükler o zaman dogu ve güneydogu anadoluyu bosaltın kürtler sürgün edildigi ülkelerine geri dönsün yada insanların kimligini kültürünü kabullenip beraber yasayalıum bu ülke amaerikanın usaklıgını yaparak bir yere gelemez
10 Nisan 2007, 13:53 tarihinde.
Kürt Ulusunu inkar ettiniz yok dediniz.Simdi götünüzün üstüne oturdunuz değilmi.
Küfür etmenizide çok iyi anlıyorum Çünkü yapabileceğiniz başka birşey yok.
ahlakınız ancak bukadar sizin.Bebeklere tecavüz edersnizi ancak.Hergün birbirinizin karsını bacısını sikiyorsunuz sonra insanlıktan bahsediyorsunuz.Bilimden kültürden bashetmek kim siz kim.Vahşi orta asyalılar.
Türk şehirlerinin hali ortada okullarınız pislik ve taciz yuvası.O tabi sizin sorununuz.
KURDISTAN vardı,var ve hep olacak bunu kafanıza sokun.Beyinsizler.1923 kadar Türk diye birşey yok tu lan.Kürtlerin götünü yalayın siz.Bizim sayemizde kurtardınız vatanınızı.
Kuzey Kürdistan’da ki 20 milyon Kürdü asimile edip “Türkiyeleliştirdiniz.
ama iyi yapıyorusnuz.eğer orda Kürt Ulusunun gelişimi yönünde ve Kürdistanlaşma ve Kürtleşme konusunda eksikler varsa bunların düzeltilmesiiçin daha çok çaba harcamamıza ve hırslanmamıza neden oluyorunuz.Kürt Ulusnu 80 yıldır tanıyamamışsız.Kürtler pes etmez,moralimizi yıkmassınız.Hatalar yapabiliriz ama asla yılmayız.Son 100 yılımıza bakın bunu görürüsnüz.
toplama kültürünüz ve magazin göndeminizi düzeltinde Türkçe konuşamayan Türklere türkçe öğretinde,aç insanlarınızı doyurunda,görgüsüz ve vahşi insanlarınızı eğitinde sonra KÜRDİSTAN hakkında ahkam kesin.
HADDİNİZİ BİLİN.
kürt ulusu sizin gibi ırkçı değil
DİzER DİLLERE KAR?I DEzİLİZ.
BİR KÜRT DÜNYA BEDELDİR DİYE SİZİN GİBİ GERİZEKALICA LAFLAR SÖYLEMİYORUZ.
Sizin derdiniz nedir istesenizde ismesnizde biz varız.Neden inat ediyorunuz.
AYNI ?EYİN KENDİNİZE YAPILDzINI DÜ?ÜNÜN BİR.
Ayrıca Kürtçe yok diyenler insanlıklarından utansınlar.Latin Kürt alfabesi 1929 yapıldı.3000 yıldır Kürtlerin yazılı üretimi var.Her yıl yüzlerce Kürtçe kitap çıkıyor.Kürt ulsunun %75 i Kuzey Kürtçesini kullanıyor.Lehçe bütün dillerde vardır.Lehçe bir dilin zenginliğidir.Her yıl 300 cvarında Kürtçe albüm çıkmaktadır.Kürt sözlü edebiyatı Dünya ile yarışır durumdadır.Kürt yazılı edebiyatıda o yaolda ilerlmektedir.
Kürt medyası da her geçen gün gelişmektedir.Onlarca gazete,tviradyo,haber yayınları mevcuttur.wwwçmedyayakurdi.com sitesinden bir çok Kürtçe yayının adresine ulaşabilirsiniz.www.hawarkurdistan.com http://www.netkurd.com http://www.nefel.com http://www.azadiyawelat.com gibi günlük haer ve bilgli yayınlarınıda inceleyip yerin dibine (utancınızdan) girebilirsiniz.
http://www.medyayakurdi.com sitesinden Kürt medyasının tüm yayınlarını görün.
Kürt Ulusuda tıpkı araplar,farslar,Türkler,Fransızlar,almanlar gibi bir ulustur.Tek farkımız son 100 yılı devletsiz olarak geçirmemiz.Üstünlüğümüz ise bu 100 yıllık acı döneme rağmen hiçbir dilin ve halkın başaramayacağı kadar kendimizi ve dilimizi koruyup geliştimiş olmamaız.:Cahil cahil konuşacağınıza bir Google kullanında biraz bilglilenin.Kürtçe Linuxta var zaten.http://linux.ferheng.org/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Kürd halkının parçalı ve işgal altındaki ülkesi Kürdistan’ın bir parçasında, uluslararası ve bölgesel konjonktürel durumun da destek ve katkısıyla, Kürd halkı kendi kendisini yönetme olanağına kavuşmuş. 14 yıldır, kendisini yönetebilmenin adeta sınavını veriyor. Kürd denen kadim bir halkın devlet kurabilme ve bunu uluslararası düzeyde kabul ettirebilmenin, sınavı veriliyor. Dünya biz Kürdleri adeta denek taşına yatırmış, izliyor. Dört tarafı, bu süreci hemen yıkmaya hazır güçlerle çevrili bir toprak parçasında var olmanın, Kürdleri Irak sınırları içinde de olsa bir devlet aracına kavuşturmanın alabildiğine zorlu mücadelesi veriliyor. Orada, bölünmüş, parçalanmış, ezilen, her türlü özgürlük özlemine saldırılan bir halkın adeta lanetli geçmişine son verip, O’nu devlet sahibi kılma, uluslararası düzeyde bir kimlik sahibi yapma mücadelesi veriliyor. Bunun adımları atılıyor. Ki böylesi bir gelişmenin en belirleyici adımı da, halkın iradesini temsil edecek meşru bir organın, bir Ulusal Meclis’in oluşturulmasıdır. Halkımız 1992’de özgür ve demokratik bir seçimle bu adımı attı. Encûmenî Neteweyî Kurdistan’ı kurdu. Bu Meclis, bir Yürütme Organı, Kürdistan Hükümetini oluşturdu. Dört ay sonra da 04 Ekim 1992 günü Kürdistanı Federal Devleti’ni ilan etti.
Bugün çoğunluğu Özgür Kürdistan’da olmak üzere 400 civarında dergi,50 civarında gazete yayın yapmaktadır.Bunlarda Özgür Kürdistan’da yayın yapan 3 Kürtçe gazete günlüktür.Kuzeyde ve diğer parçalarda ise haftalık Kürtçe gazeteler mevcuttur.Özgür Kürdistanda 3 ü uydudan yayın yapmak üzere 20′nin üstünde TV bulunmaktadır.Bir o kadar da Kürt radyosu Özgür Kürdistan’da yaınlarını sürdürmektedirler.Avrupadan yayın yapan 3 uydu TV’si daha bulunmaktadır.Onlarca da Kürtçe radyo yayın yapmaktadır.Güney Kürdistan’da Pêyamnêr isminde ilk resmi Kürt Haber Ajansıda çalışmalarına 2005 yılında başladı.
Kürtçe imkanlar dahilinde teknolojiyede ayak uydurmuya çalışıyor.Günümüzde Kürtçe yayın yapan yüzlerce web sayfası vardır.İşletim sistemleride yavaş yavaş Kürtçeye çevrilmektedir.”Opera” isimli bir internet explorer programının da Kürtçe sürümü yayınlanmıştır.Ve benzer çalışma ve gelişmeler ard-arda Kürt Halkının ve Kürtçe’nin hizmetine girmektedir. Yani artık isteyen her Kürt internette Kürtçe dolaşabilir,bilgisayarını Kürt dili ile kullanabilir bir seviyeye gelmek üzeredir..Linux ve Windows’un Kürtçe’leştirilmesi için de çalışmalar sürmektedir.Yeterli düzeyde olmasada bu ve benzeri çalışmalar devam etmektedir.Kuzey Kürdistan’da cep telefonu menüleride Kürtçeleştirilip piyasaya sunulmuştur.
Her sene onlarca Kürtçe kaset Kürt Müzik Arşivinde yerini almaktadır.Kürt Müziği Günümüz de artan bir ivmeyle gelişmeye devam etmektedir.Kaliteli üretimi dinleyeci sahiplenir bunun en güzel örnekleride Ciwan Haco,?ivan Perwer,Koma Dengê Azadi ,Koma Çar Newa, Zekerya, Leyla Feriqî,Nılüfer Akbal vb. sanatçı ve gruplarıdr.
Yazılı edebiyatı yüzyılllar öncesine dayanan Kürtlerin, sanatın tüm alanlarında yaptığı çalışmalar ve bugüne taşıdıkları eserler, fazla söze gerek bırakmadığı kesindir.Daha Öncesinde de Kürtçe yazılı Kürtçe eserler verilmişse de en bilineni olan Baba Tahir Hamadani(938-1010) Kürtçe’nin edebiyat ve sanat dili olabilecek yeterlilikte olmadığı görüşüne en iyi yanıtı veriyor.Daha öncesinde M.S 250 lerde yaşamış olan Mani,400 lerde yaşamış olan ve ANU ?IRVAN-NU?ERVAN ismiyle bilinen bu kişiler Kürt dili ve edebiyatına öncülük etmiş kişilerdendirler.
800 ile 1800 yılları arasında Klasik Dönem Kürt Edebiyatında Önemli eserler vermiş olan bazı değerli isimleri şöyle sıralayabiliriz; Bassamî Kurdî(800),Behlûlê Mahî(800?..),Pîr ?arîar(900?..),Gilanî(900?..),,Baba Qeyserê Hewramî,Baba Sirincê Kelatî,Baba Gecekê Hewramî(942-1006), Dayê Tewrêza Hewramî(950?) ,Fatme Xanim,,?axweşîn(923-1055) ,Alî Teremokî(1000-1056) ,Ibn Wehşiye(1000),Elî Herirî(1010-1077),?êx Adî (1073-1162?),Nizamî Ganjewî(1176),?êx Esa Berzencî(1353),Melaya Cizirî (Sedsala 12an An jî 1407-1481?),Feqîye Teyran(1302-1375? An jî 1564-1562),Melayê Batê1414-1490?),Ehmedê Xanî(1651-1707),Esamîlê Beyazidî(Xamil) (1660),Siyah Pûş,?êxê Babeşîr, (1737-1785), Wedayî(1790-1850) ,Evdirrehmanê Axtepî(Derdora 1800), Nalî(1800-1856)
Bunlardan belki de Kürtler üzerinde en büyük etki yaratan (1651-1707) yıllarında yaşamış olan Mem û Zîn destanın yazarı EHMEDÊ XANE dir.Bugün bile bir çok Kürdün gösteremediği milli hassasiyeti o 350 yıl önce göstermiş Dünya edebiyat tarihinin en büyük eserlerinden birini vermiştir.Ehmedê Xanî’nin yanı sıra Feqiyê Teyran, Melayê Cizîrî,Pirêmerd,Nizamî,Melayê Batê gibi bazı isimleride diğer damgalarını vuranlar arasında sayabiliriz.
Modern Kürd edebiyatı her ne kadar Güney Kürdistan’da 1930’lardan beri eser veriyor idise de asıl şahlanış dönemi 1980’lerden itibarendir.Güney Kürdistan’ın 1992 de özgürleşmesi ve diğer parçalarda da ulusal bilincin yükselmesi ile birlikte Kürt Edebiyatındaki gelişme büyük ivme kazandı.Günümüzün en billinen Kürtçe şair ve yazarları başta Özgür Kürdistan olamk üzere Avrupa ve Kürdistan’ın diğer parçalarından şu isimleri sıralayabiliriz;
Mehmed Uzun,HelîmYusiv,?êko Bêkes, Ereb ?amılov, Hesenê Metê ,Mahmut Baksi,Cegerxwin,Mahmud Lewendî,Xelil Duhokî,Elî Mahmûd,Xebat Arêf,Murad Ciwan,Sîrwa Ezîz,Hecî Cefer,Mamo Jemo,Zinarê Xemo,Zekî Seyda,Musa Anter,Rojen Barnas,Dilawer Zeraq,Firat Cewerî,Arjen Arî,Siraç Bilgin,Dîary Qeredaxî,Sebrî Silê,Hesen Qizilci,Mem Bawer,vanî,Abdullah Nureddîn,Celalî,Salah Hussin Hama,Qedrîcan,Nureddîn Zaza,CanKurd,Aram Raşid,Xalid Faraj,Kakşar Oremar,Mehmet Bayrak,Osman Sebrî,Qenatê Kurdo,Cemşid Bender,Torî,Evdila Pêşew,Celilê Celîl,Perwîz Cihanî…Tabii ki burdaki isimler sadce örnek mahayiyetindedir.Daha günümüzün onlarca önemli Kürt yazar,araştırmacı ve şairin ismi burda yoktur.
Özgür Kürdistanda ve Kürdistan’ın diğer parçalarında onlarca Kürtçe kitap basan yayın evi mevcuttur.Doğrudur kitap basılma oranı Dünya dilleri ile kıyaslandığında oldukça düşüktür.Toplam olarak başta Özgür Kürdistan’da(1200 civarı) olmak üzere 4 parçada sene de 1500 civarinda Kürtçe kitap basılmaktadır.
Sen ne iflah olaz adamsın.Sen kimsinde Diyarbakıra türk şehri diyorsuzn.
Aklından çıkarmaki kürt halkı seni çok iyi izliyor.
Merka etme senin kafatasçı,rançı,ultr-ırkçı çetelerin ve yada beyni yıkanmış zavallı faşistlerin gibi seni tehtid ediyor değilim..
senin gibiler tam kavgamızıın anlamsız olduğunu düşündüğümüz anda bizi uyandırıyorsunz.
Kürt medyası,kültürü,sanatı ve diploması alanında daha çok üretmemezie sebep oluyorsun.
Hırslandıyorsunuz.
Mücadelemizin anlamsız olmadığını sizin gibi gerizekalıların hala var oladuğunu ve neden ezeli Kürt ve Kürdistan düşmanlarının asılsız ve haksız çabalarına duyarsız kalalım diye düşündüryorsunuz.harekete geçiriyorsunuz.
aşrs ediyor enerji veriyor bizi birleştiriyorsunuz.
Kürt ulusna hakaret etmeye devam edin !… emin olun zararı eninde sonunda size dokunacak.
TÜM KÜRT DÜ?MANLARI LAYIKINI BULACAKTIR.
ALLAH HAKLININ YANINDADIR.
KÜRT MÜCADELESİ HAKLI BİR MÜCADELEDİR.KİMSENİN TOPRAzINI İ?GAL ETMİYORUZ.
TÜRKLER İYİ BİLSİNKİ NASILKİ YABANCILAR TÜRKİYEYİ İ?GAL EDEMEDİYSE NASIL ABD VİETNAMI ELE GEÇİRMEDİYSE
VE NASIL KÜRTLERİN ANKARAYI ELE GEÇİRME GİBİ BİR DURUMLARI SÖZ KONUSU OLAMAZSSA
KÜRDİSTAN’DA TÜRKLERE VE DİzER İ?GALCİLERE YAR OLMAZ.
10 Nisan 2007, 16:05 tarihinde.
ülkesi olmayan en büyük azınlığa kimse bir şey diyemez
10 Nisan 2007, 22:38 tarihinde.
türklerin tarihi kaç yılında başladı siz bizden iyi biliyorsunuz. biz olmadan siz olmazsınız diyorsunuz siz kimsiniz.insanlara uyduda tv leriniz günlük gazeteleriniz olduğunu söylüyorsunuz hayvanlar içinde programlaryapıldıkanallarınıza benziyo oradada küçük hayvanlar büyüklerinin yerlerini almak istiyorlar siz hayvan değilsiniz sizde t.c. vatandaşısınız tabi bunu kabul ettiğiniz sürece ama türklere kafa tuttuğunuz sürece bizde o kafaları ezeceğiz.sizibiz varettik sizi boşladık eeee başıboş köpekler insanlara saldırır ama merak etmeyin biz türkler siz türklere kafa tutan köpeklerin tasmalarını takacağız meraklanmayın sizinde bir sahibiniz olacak başıboş kalmayacaksınız
11 Nisan 2007, 03:28 tarihinde.
yav kardeşim halen ana avrat küfür ediyorsunuz ne utanmaz insanlarsınız be bir kardeşiz diyorsunuz bu kavga gürültü niye ya milliyetçi kardeşlerim eğer konuşmak istiyorsanız bu yaşınıza kadar okuduğunuz m. e. b. müfredatından başka kitaplarda okuyunda konuşacak sözünüz olsun ana avrat küfür etmekten başka ne öğretiyor sizin bu milliyetçi abileriniz ocaklarınız…
kardeşiz diyorsunuz kardeşinizin dilini bilmiyosunuz herneyse zaten burda yazı yazmakta anlamsız ne desen boş şimdi zaten arkamdam biri ana avrat küfür eder xatreve
12 Nisan 2007, 03:54 tarihinde.
tarihe bakın ve ders alın dün TÜRK lere ihanet eden her topluluk bugün avrupalıların elinde oyuncak olmuş ve acı çekip katlediliyorlar.sanmayın ki amerikalı abiniz size al sen bu topraklarda ülke kur güzel güzel yaşa güçlen refah içinde idame ettir soyunu diyecek.Tek amaç var TÜRKİYE nin güçlenmesini engellemek ve maşa olarakta kullanacağı insanları çoktan bulmuşlar.Siz nekadar uyanıksınız öyle 1071 den buyana bizim olan toprakları sahiplenmişsiniz.Kimse sizi zorla tutmuyor bu topraklarda.ama kalacaksanda YÜCE TÜRK BAYRAzI önünde eğilmesini ve saygı göstermesini bileceksin,ben eğiliyorum ve saygı gösteriyorum sende yapacaksın yapmıcaksan gideceksin.kimin topragını kimden alıyorsun sen?kendi aklınla değil avrupanın aklıyla hareket edecek kadar aciz bolücüler,hayinler,kalleşlermi bölecek bu ülkeyi,bakın aslanım şunu unutmayın (tabi okadar aklınız varsa) BİZ EZELDEN BERİ HÜR YA?ADIK HÜR YA?ARIZ HANGİ CİLGİN BİZE ZİNCİR VURACAK ?A?ARIZ….Bu vatanı bölmek için bizi esir etmeniz gerek oda malesef mümkün değil
12 Nisan 2007, 12:30 tarihinde.
serda ve onun gibi ne ermeni ne kürt zateen türk asla olamazlar önce vatanımız o bilmiyor ki çanakkale nin içinde her ırktan her milletten kişiler kucak kucağa yatıyo. tutmuş baba sını dedesini katıyo ortaya emin ol serda hanım değil taabbii , orda bu vatan için şehit olan senin babnın dedeside vs. mutlaka vardı yazık size ki kendini kayıp etmiş bir nesil olarak doğuyosunuz.milli bayrak milli devlet vazgeçilmezimizdir.sen i kayıp olmuşluluğunla bırakmak istemem ama elimden de bi şey gelmez .senin kardeşlik sevgin kürtlerden ibaret anlaşılan yıllardır kardeşçe yaşayan millet bın yıllar daha öyle yaşar.KANLA SULANDI VATANI VATANIMIN HER KARI?I KANLA KAZANILDI KAN DÖKÜLÜR UzRUNDA DA CANIMIZI VERİRİZ MİSAK-İ MİLLİDEN ÖDÜN VERMEYİZ HEDEFİMİZ TURAN KILAVUZUMUZ DA KUR-AN
12 Nisan 2007, 21:37 tarihinde.
Bunlara aldırmamalı Türk Milleti Çünkü bizim gibi büyük bir vatana A.B.D nin yapabileceği en aptalca ve en işe yarar taktik kardeşi kardeşe düşman yapmaktır.Bu iş için kürt kardeşlerimizi kullanıyorlar.İnşallah kürt kardeşlerimizde doğru yolu bularak türklük vazifelerini yerine getirir ve düşmanlarımıza karşı elele savaşmaya devam ederler.Bu kürt kardeş dediğimiz insanlar arasında barzani talabani yok yanlış anlaşılmasın Aslında kürt diye birşey kullanmazdım amerikanın oyunu olmasa çünkü bu vatanda yaşayan her vatandaş türktür.
13 Nisan 2007, 01:38 tarihinde.
Ben bu harita da gösterilen sözde kürdistanın başkenti Diyarbakır ilinin bir ilçesinde doğdum aslımız özmü öz Türk benim gibi bu hatiratının bir çok yerinde doğup yaşayan Türkler var böyle saçmalık olmaz.
Sertan denen mahluk yazdıklarına kendin inanıyomusun Ben şuanda da doğunun bir ilinde yaşıyorum siz söylesiniz böylesiniz diye boşa ahkam kesme doğu insanın %90 da devletinden memnun ve kürdistan hayalleri kurmuyor çünkü iyi yada kötü demokrasinin Cumhuriyetin nimetlerinden faydalanmaktan memnun geçmişte ağalık sitmenideki ;yeni evlenen gelinin gerdeğe girmeden ağa koynuna sokulması gibi olayları yine yaşamak istemiyorlar.Ne palavralar atıp duruyorsun amca - dayı - teyze kızları ve oğlanlarının teknolojinin nimetleri dediğin tvlerden beraber erotik filimler seyredim enses ilişkiye girelerinden haberin yoktur daha ne ahlaksızlıklar 50 yaşındaki adama 17 yaşındaki kızı parayla kuma diye satıp sonrada yaşlı erkeğin yapamadığını geçlere yaptırdığından haberin yoktur tabi yakıştıramazsın tek namus sizde tek müslümanda sizlersinizdir ?ih diye arkasında gezdiğiniz etğini öptüğünüz adamlar villalarda yaşar çocukları yurt dışında okur senin kürt halkınada çocugunuz okutmayın günahtır der.böylemi devlet olaçaksınız halkınızı uyutarak sömürerek mi yok yok kimse böyle bir devlette yaşamak istemiyor boşa burda hikaye okuma serdar mahluku
13 Nisan 2007, 22:41 tarihinde.
Saddam haklıymış meğer.Adam boşuna kimyasal atmamış bunlara. Türkiyede 1 .sınıf vatandaş muamelesi görüyolar yinede ihanet. Vatan hainleri.alacaksın askeri memuru yerle bir edeceksin hepsini
13 Nisan 2007, 23:36 tarihinde.
eskiden sol-sag diye ulkeyi bolmek istiyorlardı basarılı olamadılar kardesı kardese kırdıramadılar şimdide türk - kürt die bölmek istiyolar bunuda başaramayacaklar yüzyıllardır aynı topraklarda barış içinde yaşıyoruz aklı basında olan her vatandas bunun bir oyun oldugunu anlayabilir , BÖLEMEZLER BÖLDÜRTMEYİZ
14 Nisan 2007, 16:26 tarihinde.
ULAN SİZLER DEzİLMİSİNİZ KÜRTLERİ DI?LAYAN SÖZ SÖZE GELDİMİ EN İYİ KÜR ÖLÜ KÜRT DİYEN ….BENDE BİR KÜRDÜM BENİM DEDEM KURTULU? SAVA?INDA ?EHİT DÜ?MÜ? ONUN BABASINIDA CAMİİDE YAKMI?LAR.HALEPÇE KATLİAMI KAÇ KÜRT ÖLDÜ HE? ARKADA?LAR KONU?TUKLARINIZA DİKKATLİ OLUN..
TÜRKİYEYİ HER GÜN GÖRÜYORUZ İ?TE YOK OCAKLAR YOK DEVLET ELDEN GİDİYOR DEMELER.VATAN MİLLAT SAKARYA DEDİNİZ HEP AMA SONUÇ ORTADA İ?TE. KÜRDİSTANIN DİLİ TÜRKİYEDE OLDUMU HEPİNİZİN GÖTÜ TUTUSUYOR.PEKİ YA AYNISINI A.D.D.YE YAPSANIZA
”NE MUTLU TÜRK VE KÜRDÜM DİYENE”
14 Nisan 2007, 16:30 tarihinde.
NE MUTLU KÜRDÜM DİYENE ….
”BİJİ SEROQ APO” GÖTÜNÜZ TUTUSSUN ALACAzIZ LAN HER YERE AMERİKANINYALAKALARI SÖZÜNÜZ KÜRTLRE Mİ YETİYOR
14 Nisan 2007, 16:56 tarihinde.
kim kimin karnını doyurdu siz mi doyuruyorsunuz düşünerek konuşun
14 Nisan 2007, 20:30 tarihinde.
bu ülkeyi kurtaranlar kendi benlikleri ile savaşarak kurtardı. hiç bir zaman başka ulusa yalamalık yapmadı.bunu sizler iyi bilirsiniz … bu yüzden sessiz olun ve size verilen değerin kıymetini bilin. azımsanacak bir değer değil.burası türkiye burası türk vatanı .aksini idda edenler defolsun. herşey bir gün görülecek.sabredin
15 Nisan 2007, 13:01 tarihinde.
afganistanda olanlar günümüzde kürt halkının yasadığı topraklarda olurmu?:))
15 Nisan 2007, 13:03 tarihinde.
birde u.s ne kadara dostumuz olabilir .A.Ocalanı afrikadan turkıyeye u.s getirmedimi?
15 Nisan 2007, 13:05 tarihinde.
mesut barzanı ve celala efendi dune kadar hangi ulkenın pasaportuyla dünyayı geze biliyordu?:))
15 Nisan 2007, 13:07 tarihinde.
bu gun bu ve bunun gıbı komik lıderler kurt halklarının basındayken daha bırcok mahsun gunahsız ınsanların kanı akmayacakmı bu basıretsız ınsanlar aksam yemaklerınde masum ınsanların kanlarını sarap nıyetıyle ıcmemektemıdırler
?:((((
15 Nisan 2007, 13:08 tarihinde.
yorum sızlerindir.
17 Nisan 2007, 21:27 tarihinde.
Bir soru sormak istiyorum?Sen bu yazıyı yazarken kendini elçi olarak mı sıfatlandırıyorsun?19 yıllık hayatımdan edindiğim tecrübeler ışığında Elçi’nin TDK’daki anlamının iki resmi kurum arasında yazılı veya sözlü bilgi aktarımı sağlayan kişi olarak biliyorum.Bilgilerini ilettiğin kişi yada kişiler Türk Milletinin vatandaşları.Peki sen bu video’yu koyarken hangi kurum yada kişiye tercüman olmak için yolladın.Kürdistan dediğin hayalinmi?Gazetecilikten bahsediyorsun.Senin gazetecilik anlayışın Haritada yeri olmayan,Uluslararası hiç bir anlaşmada yeri geçmeyen bir hayali devletten bahsedip 6 milyon kürdü Avrupalı efendilerim istiyor diye gaza getirip;60 milyon TÜRK’ü hiçe sayarak bir de yetmezmiş gibi diplomasi ayağına yatıp küstahça ukalaca bir üslup takınmakmı?800 yıl birarada kardeş gibi yaşadıktan sonra neden biranda bu hale geldik?Hiç mi akıl zeka düşünme yetisi yok sizde.Gerçi tüm konfeksiyoncuların kürtler olmasından gerizekalı olduğunuzda su yüzüne çıkıyor.Göremiyormusunuz sömürgecilerin Büyük Orta Doğu projesini gerçekleştirebilmek için Irak coğrafyasında kürtleri bir kukla olarak kullandığını;işi bitince de bir paçavra gibi bir kenara atacağını.Fransızların Cezayir Soykırımından İngilizlerin Mısırda,Hindistan da Uganda da yaptığı katliamlardan hiçmi ders almadınız.Sömürgecilerin güçlü bir Türkiye OrtaDoğuda hakimiyeti sağlayabilmeleri adına işlerine gelmez.Bu nedenle Türkiye’yi parçalayıp burada kontrolü altında tutabileceği uşak devletler yaratmak istiyorlar.Ermeni yalanı da Türkiyeye karşı oynanan oyunun bir başka göstergesi.Akıllı olun.Amerikanın OrtaDoğu da kalacağı 3-4 sene.Ondan sonra yine başbaşayız:DBenim de kürt arkadaşlarım var iyi çocuklar hepsi.İkinci bir duceyl yaşamanızı istemem.Hem bizim yapacağımız Saddamınkine de benzemez.Sonuçta 514.871 kişilik Avrupanın 1. Dünyanın 8.Büyük ordusu.Akıllı ol bu işler youtube lardan video indirmekle olmaz.Etkilediğin insanların sayısını bir düşün.0 de emin olmadan siyasi içerikli yazılar yazma.Eğer bağımsızlığınızı kazanmak istiyorsanız buna saygı duyarım.Ama adam gibi.Kendi gücünüze güvenip.Biz kurtuluş savaşında ingilizlere fransızlara italyanlara karşı savaşırken kimden yardım aldık?Gösteri boykot yapıp şerefsizce çocukları kadınları ön saflara atıp polis müdahalesinden kendinizi sıyırıp;Amerikanın Bush annenizin eteğinin altından bağırıp bağımsızlığınızı kazanamazsınız.
17 Nisan 2007, 21:27 tarihinde.
Ferhat isimli arkadaşımızın çokta yerinde buldugum sagduyulu tespitlerinin üzerine,yorumlara bakmaya başladım her ner kadar içimi acıtsada.Yazılanlar malesef sevgili dostumuzu haklı çıkartmış.Malesef birbirini izleyen yorumlar/eleştiriler ‘TÜRK FA?İZMİ’ ve ‘KÜRT FA?İZMİ’nin boy ölçüsmesi niteligini taşıyor(dilim varmasada söylemeye,hepsi olmasada çogunlugu).Sadece tespitte bulunmayı kâfi görüyorum.Yorumla dahil olmak istemiyorum.Türkiye’de yaşayan insanları nasıl kucaklaştırabiliriz(in) sorusunun cevabıdır aslında tartışılması gereken diye düşünüyorum…
17 Nisan 2007, 22:22 tarihinde.
@Mete Bayram
dostum ben Türkiyemiz üzerinde hangi alçakça planların yapıldığını insanlarımıza göstermek için bu videoyu buraya koydum ve amacıma ulaştığımı senin buraya yazdığının yorumdan sonra daha iyi anladım.
18 Nisan 2007, 13:49 tarihinde.
“ne mutlu kürdüm diyene “diyen arkadaşlar, bu topraklar türk toprağıdır, her karışını kanla aldık biz… bağımsızlık isteyen çeker gider bağımsız olur.
sonra da bu gün ermenilerin olduğu gibi İsrail’in, Amerika’nın uşağı olur…
hiç kimse bizim ülkemizde soyundan, ırkından dolayı bir adaletsizliğe maruz kalmaz. ama eğer her gün o dağlarda vatan evlatları şehit oluyorsa, gereken yapılır. bu gün değilse yarın… Burası Türkiye Cumhuriyeti… kıyamete kadar da öyle kalacak Allah’ın izniyle…